Päivämäärä: 31.1.2020
Espoolainen Digisähkö Oy on erikoistunut älykotiratkaisuihin, joilla kaikki kodin talotekniset toiminnot, turvatekniikka sekä av-ratkaisut viihdetekniikoineen ja Spotify-sovelluksineen ohjataan yhden käyttöliittymän avulla.
– Asiakkaamme ovat tykänneen siitä, että kaikki mahdollinen on saman älyn ohjauksessa. Ei tarvitse olla kymmentä appia puhelimessa, kun kaikki hoituu keskitetysti yhdestä paikasta. System Integrator -toteutuksissa meillä on sellaista digitaalista osaamista, että toimimme kumppanina monille sähköurakoitsijoille esimerkiksi KNX- ja Helvar-ohjelmointeihin liittyvissä toteutuksissa, toimitusjohtaja Jani Hirvonen kertoo.
Korkealaatuisten älykotiratkaisujen tuottamisen ohella myös ensiluokkainen palvelu on yritykselle tärkeää. Vaikka Digisähkön asiakkaat ovat pääasiassa Uudeltamaalta, on älykotiratkaisuita toteutettu ympäri Suomen aina Leviä myöten. Myöskään valtion rajat eivät pidättele yritystä.
– Toteutamme alku vuoden aikana Cannesiin yli 1000 m2 kotiin älykotiratkaisun, johon tulee muun muassa automaatiojärjestelmiin integroitu, Hollywood-tason äänitekniikalla varustettu kotiteatteri. Asiakkaan kokema riemu uudesta toimivasta järjestelmästä on kuitenkin ihan universaali – olipa kyseessä hieno älykoti tai keittiön pistorasia.
Hirvoselle on ollut alusta asti selvää, että kasvuhakuisen toiminnan hallintaan tarvitaan kunnolliset työkalut ja kasvun tukemiseksi yrityksessä otettiin käyttöön Adminet lokakuussa 2015.
– Meillä oli visio kasvusta ja tiesimme, että sen saavuttamiseen tarvitaan hyvä järjestelmä. Minulle oli tärkeää siirtää toimintamme mahdollisimman varhaisessa vaiheessa kunnolliseen toiminnanohjausjärjestelmään, ja mielestäni Adminetissä ominaisuudet olivat hyvässä tasapainossa. Kun hyödyntää järjestelmää oikein, viivan alle saa jäämään enemmän rahaa kuin vanhanliiton työkaluilla.
Kasvavan yritystoiminnan hallinnassa Adminetin tuoma tuki näkyy Hirvosen mukaan monella tapaa, mutta tärkeintä on sujuva kokonaisuus.
– Kasvu sitoo pääomaa, joten on tärkeää pystyä hoitamaan asiat helposti ja nopeasti yhdessä paikassa. Esimerkiksi hävikin ja kirjaamattomien tapahtumien poistaminen on yksi tärkeä asia, joka tuo varmuuden siitä, että saamme meille kuuluvat rahat pois ja kassa riittää. Jos asioita jäisi laskuttamatta, niin ei se ainakaan helpottaisi siinä kasvun hetkellä. Yksi asia, joka vapauttaa myös meitä toimistorottia apukäsiksi työmaille on se, ettei toimistorutiininen käsittelyyn mene niin paljon aikaa.
Toiminnan kehittämisessä on Hirvosen mukaan keskeistä pystyä analysoimaan tarkasti yrityksen tietoja ja juuri kokonaisvaltainen seuranta on avain kasvuyrityksen pitämiseen oikeilla raiteilla.
– Jos pohtii sitä, miten järjestelmän avulla säästetään tai tuotetaan rahaa, niin olennaista on pystyä ohjaamaan liiketoimintaa tunnuslukujen avulla strategisia muutoksia tehtäessä. Tilipussissa tuntuu eniten se, että pystyy keskittämään voimavaransa kannattaviin osa-alueisiin ja joko tekee kannattamattomasta puolesta kannattavaa tai poistaa sen palveluvalikoimasta. Siinä voi tehdä isojakin rahoja, kun pystyy suuntaamaan toimintaa oikein – ja vaikutus vain kasvaa liiketoiminnan kasvaessa.
Me Admicomilla haluamme poistaa turhan rutiinityön rakentamisen, talotekniikan ja teollisuuden yrityksistä automatiikan avulla. Tehtävämme on auttaa sinua keskittymään tuottavaan työhön ja pysymään ajan tasalla yrityksesi taloudesta.
Admicom on mukana Sähkö Tele Valo AV 2020 -messuilla. Tervetuloa tutustumaan osastollemme B 541