Tampereen raitiotiehanke, Tampere ratikka

Tampereen Ratikkaa rakennetaan ja toteutetaan allianssimallilla. Allianssi on yhteistoimintamalli, missä tilaaja sitouttaa toteuttajat, rakentajat ja suunnittelijat mahdollisimman aikaisessa hankkeen vaiheessa mukaan. Niin Tampereen raitiotien ratainfra ja varikko kuin liikennöinti ja kunnossapitokin toteutetaan allianssimallilla.

Tampereelle rakennetaan raitiotie kahdessa vaiheessa. Ensimmäisessä osassa toteutettiin raitiotie Pyynikintorilta Hervantaan ja Taysin alueelta Sorin aukiolle vuosina 2017–2021. Liikennöinti ensimmäisellä osalla aloitettiin 9.8.2021.

Raitiotien osa 2 rakennetaan Pyynikintorilta Lentävänniemeen vaiheittain. Osa 2 A (Pyynikintori-Santalahti) valmistuu vuonna 2023. Osan 2 B (Santalahti-Lentävänniemi) on tarkoitus olla valmis vuonna 2024, jolloin myös raitioliikenne Lentävänniemeen voi alkaa.

RPT SMART tehostaa ja nopeuttaa jokapäiväistä työntekoasi. RPT SMARTin kautta saat tiedon kaikista Suomen rakennushankkeista ja työmaista.
RPT SMART

Mukana olleet yritykset

FinDoor Oy

Kohteessa sähkökäyttöisiä taitto-ovia. Ovet on siinä mielessä erikoiset, että oviin on tehty ajojohtimelle aukot.

Tampereen Kovakivi Oy

Pysäkkien kivetyksissä, opastelaatoituksissa, katukivetyksissä, sekä Santalahden maisemasillan näköalatasanteessa käytettiin harmaata graniittia. Hämeenkadun ajoradan nupukiveyksessä on käytetty Kurun harmaan graniitin lisäksi myös Kurun mustaa, sekä Kurun punaruskeaa graniittia.

Liitetyt tuotteet

Taitto-ovet

Kohteessa sähkökäyttöisiä taitto-ovia. Ovet on siinä mielessä erikoiset, että oviin on tehty ajojohtimelle auk ...


Samankaltaiset referenssihankkeet

Vesitorni Kirkkonummen keskustaan

Vesitorni Kirkkonummen keskustaan

Uudisrakennus | Kirkkonummi | n. 3 milj. €

Uudisrakennuskohde . Rakentaminen alkoi 2019-09-01 ja arvioitu rakennusaika o...


Tilaa Rakennusfaktan uutiskirje – saat tuoteuutiset viikoittain sähköpostiisi

Sulje