Päivämäärä: 16.5.2019
Kingspan ilmoittaa tyytyväisenä, että sille on myönnetty Business Superbrand 2019 -nimitys seitsemäntenä peräkkäisenä vuonna.
Business Superbrands -tutkimus on seurannut Yhdistyneessä kuningaskunnassa laajaa valikoimaa yritysbrändejä vuodesta 2001 lähtien. Tämän vuoden tutkimuksessa arvioitiin hieman alle 1600 tuotemerkkiä 63 eri kategoriassa, aina kirjanpidosta ja yrityspalveluista jätehuoltoon ja kierrätykseen. Superbrand-nimitys myönnetään vain kunkin kategorian arvostetuimmille tuotemerkeille.
Kingspan Groupin maailmanlaajuinen markkinointipäällikkö Siobhan O'Dwyer kommentoi arvostettua palkintoa seuraavin sanoin: "Yhtiönä olemme ylpeitä omistautuneesta ja ahkerasta tiimistämme, joka on avain Superbrands-aseman säilyttämiseen vuodesta toiseen. Kestävien tuotteiden ja teknologioiden edelläkävijänä Kingspanin maine laadun ja innovoinnin alalla kasvaa edelleen. Kingspanin eetos on investointi tulevaisuuteen ja tämän päivän haasteiden selvittäminen innovatiivisilla strategioilla, suorituskykyisillä tuotteilla ja teknisellä asiantuntemuksella. Tuotemerkkimme edustaa laadukasta palvelua ja yritysvastuuta, ja se pyrkii aina huippuosaamiseen. Business Superbrand -nimitys tunnustaa tämän sitoumuksen."
Tutkimusprosessia hallinnoi tuotemerkkien analysointikeskus (The Centre for Brand Analysis, TCBA) yhteistyössä Dynatan kanssa, joka on yksi maailman johtavista tietojenkäsittely-yrityksistä. Tutkimus tehdään äänestysprosessin jälkeen, johon osallistuu 2 500 Yhdistyneen kuningaskunnan liike-elämän ammattilaista, jota täydentää 24 johtavasta business-to-business-markkinointijohtajasta koostuva asiantuntijaneuvosto.
Kaikkia äänestäjiä pyydettiin arvioimaan tuotemerkkejä Superbrandin kolmen keskeisen tekijän pohjalta: laatu, luotettavuus ja erottavaisuus. Lisäksi brändin havainnointiin ja yksilöiden äänestykseen vaikuttavat myös monet sekä lyhyen että pitkän aikavälin tekijät, brändin nykyisestä profiilista uusimpiin markkinointitoimiin ja uuteen tuote- ja palvelukehitykseen, mikä antaa kokonaisvaltaisen kuvan siitä, millaisena brändit nähdään tällä hetkellä.
Stephen Cheliotis, tuotemerkkien analysointikeskuksen (TCBA) toimitusjohtaja ja Superbrandsin puheenjohtaja kommentoi: "Epävakaina aikoina yritykset, jotka ovat hyvin arvostettuja ja joilla on hyvä maine, hyötyvät kilpailueduista verrattuna heikommin pärjääviin kilpailijoihin, tarjoamalla enemmän immuniteettia lyhyen aikavälin markkinoiden volatiliteetille. Johtava Business Superbrand -nimike on ostajille ja vaikuttajille positiivinen liikesignaali, ja samalla tunnustetaan jokaisen Superbrands-aseman saavuttavan yrityksen työntekijöiden kovaa työtä ja omistautumista."
Kingspan tarjoaa kattavan valikoiman luotettavia tuotteita sen viiden toiminta-alueen piirissä. Kingspan, maailman johtava korkean suorituskyvyn eristeiden ja rakennusjärjestelmien toimittaja, on sitoutunut kierrättämään 500 miljoonaa muovipulloa vuosittain vuoteen 2023 mennessä käyttääkseen niitä eristystarkoituksessa. Tavoitteena on kierrättää miljardi pulloa vuosittain vuoteen 2025 mennessä. Tämä kierrätysaloite on osa laajempaa Kingspan-ohjelmaa, yhdessä yhtiön nettonollaenergia 2020 tuotantotavoitteen kanssa, tuottaa energiaa säästäviä tuotteita vähähiilisesti ja ympäristöä säätävällä tavalla.