Saumalaastin uusi sukupolvi saa kiitosta ammattilaisilta

Päivämäärä: 8.3.2022

Kiilto on tuonut markkinoille uuden, erityisesti ammattikäyttöön kehitetyn saumalaastin, Kiilto Pro Core Tile Grout. Entistä käyttäjäystävällisempi ja tasavärisempi saumalaasti on vastannut ammattilaisten tarpeisiin.

”Saumalaastin tehtävä on täyttää keraamisten laattojen välissä olevat saumat. Kun tuote jää näkyviin, sen ulkonäkö on iso tekijä. Usein törmätään siihen, että rakenteista tuleva kosteus tuo suoloja pintaan, jolloin saumasta ei tule tasavärinen”, kertoo Kiillon tuotekehityspäällikkö Mika Ronkainen.

”Kiilto Pro Core Tile Groutin kehittämisessä on kiinnitetty erityishuomiota siihen, että tuote olisi mahdollisimman helppo käyttää, ja sen koostumus helpottaisi tasavärisen sauman aikaansaamista.”

Merkittävä osatekijä lopputuloksen kannalta on Core Tile Groutin härmeettömyys, eli saumalaasti ei sisällä komponentteja, jotka voivat muodostaa kalkkihärmettä.

Kiitosta asiakkailta

Yksi monista Kiilto Pro Core Tile Groutin tuotekehitysvaiheen testaajista oli Kiillon urakoitsija-asiakas Raimatto Oy Kuopiosta.

Tuotetta testannut laatoittaja Ari Mark Raimatto Oy:stä kertoo, että kokeilun perusteella uusi saumalaasti on käyttöominaisuuksiltaan miellyttävä ja hyvä levittää.

”Tuotetta on todella mukava käyttää. Mielestäni se on lattian laatoituksessa parempi kuin vastaava entinen tuote. Tämä kuivuu nopeasti ja se levittyy kevyesti lattian päälle. Saumat ovat sileämpiä ja siistejä,” Ari Mark kertoo.

Tuotekehityspäällikkö Ronkaisen mukaan kaikki tuotteesta annettu palaute on ollut hyvin positiivista.

”Asiakkaiden antaman palautteen perusteella säädettiin tuotteen värisävyä ja ominaisuuksia. Esimerkiksi tuotteen levitysominaisuuksista ja ulkonäöstä tuli hyvää palautetta”, Ronkainen listaa.

Huolellinen suunnittelu- ja tuotekehitystyö

”Kehittäminen lähtee aina asiakkaan tarpeista. Liikumme silmät ja korvat auki ja reagoimme, jos huomaamme että voimme parantaa jo olemassa olevia tuotteita tai kehittää kokonaan uusia” Ronkainen kertoo.

Ronkaisen mukaan uuden tuotteen kehittäminen muistuttaa ruuanlaittoa. Mielessä on resepti, jota lähdetään kokeilemaan. Kokeilun myötä täydennetään raaka-aineita ja kehitellään alkuperäistä ideaa.

”Tuotteen kehittäminen on yritystä, erehdystä, tuunausta. Tehdään uutta ja kokeillaan, kunnes pala palalta tuote löytää oikean koostumuksensa.”

Tuoteidean jälkeen tuotteelle asetetaan selkeät tavoitteet. Tätä seuraa pitkä tuotekehitysvaihe, jotta tuotteesta tulee sellainen kuin halutaan. Tuotetta testataan sisäisesti, ammattiasiakkaat kokeilevat tuotetta, ja sitä kehitetään edelleen heidän antamansa palautteen perusteella.

Core Tile Grout täydentää valikoiman

”Uuden tuotteen kehittämiseen käytettävä aika vaihtelee. Kiilto Pro Core Tile Groutin tuotekehitystä nopeutti toisesta projektista saatu valmis tuoteaihio, jonka pohjalta tuotetta päästiin hienosäätämään. Koko prosessiin meni aikaa noin vuosi”, Ronkainen kertoo.

Kiilto Pro Core Tile Grout täydentää Kiillon saumalaastivalikoimaa, johon kuuluvat entuudestaan Kiilto Lattiasaumalaasti (Kiilto Floor Tile Grout), yleiskäyttöön soveltuva Kiilto Saumalaasti (Kiilto Tile Grout) ja Kiilto Epoxy Tile Grout.

Referenssihankkeet Kiilto Oy

REDIn kauppakeskus

REDIn kauppakeskus

Uudisrakennus | Helsinki | 390,00 milj €

Helsingin elämyksellisin kauppakeskus REDI avataan syksyllä 2018. REDI mulli...

Tilaa Rakennusfaktan uutiskirje – saat tuoteuutiset viikoittain sähköpostiisi

Sulje